Dags för Djupvågsbehandling igen

Nu var det några månader sedan Knap blev behandlad med djupvåg och det börjar vara dags igen, hon har svårt för vintern och blir lätt öm över överlinjen framförallt kors och länd så nu tänkte jag ge henne hennes Julklapp Djupvågsbehandling, hon njöt så förra behandlingarna och jag har själv prövat bli behandlad med djupvåg så vet hur skönt det är och vilken fantastisk effekt på kroppen det har.
 
 
Igår blev det en kortare tur ut men Elvira och Exet som sällskap men även Susanne med barn och hundar en bit, jag longreina Knappen men bara rakt fram, inga övingar eller skolor. Skönt att bara promenera och jogga lite, fast hon var så pigg och taggad så lät hon ta några galoppsprång också ^-^
Elvira fick en unik bild på oss från ovan hästryggen(vanligtvis är jag ensam eller "fotografen" ) så bilder med mig och knappen är sällsynta tyvärr även om jag lyckas ta några bilder på oss tillsammans eller tagit foto från en video.
 
Just på denna bild håller jag handen från ridande position, man kan hålla på många olika sätt när man jobbar vid hand.
 
Idag löslongera jag henne i corallen, vi fokusera på att länga stegen och få med kraft/energi så hon verkligen arbetar med kroppen och sträcker bakbenen under sig, då hon redan har väldigt lätt för att samla sig så behöver vi fokusera på att hon även ska kunna länga stegen och hon fick träna ryggmusklerna lite extra med två upphöjda bommar.
 
Men så härligt med all snö som kom lagomt till Julafton, på juldagen blev det att gå runt vår paddock paradise och ta bort all snö och is som täckt tråden, mina nya fina vantar rök, totalt sönder från att dra bort ja framförallt isen men men lärdom till nästa gång att komma ihåg att ta arbetsvantar inte varma mysvantar.
 
 
 
 
 
En annan sak jag äntligen har gjort klart är min tavla med foton, gjort av ett gammalt fönster. Något som jag påböjade få något år sedan men som fastna.. men nu äntligen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0