Morbus de Quervain, Smärta handled mot tumme

Har under 2 månader haft besvär med min vä-handled och tumme. Har inte varit till vårdcentralen än för jag tänkte ja men jag försöker vänta och se om det går över, linda in och ge stöd när jag inte jobbar men det blir bara värre och värre. Har överbelastat vänster så nu säger den ifrån.
Förra veckan var det svårt att jobba då det högg i handleden när jag använder den i vissa arbetsuppgifter och det är omöljigt att använda den handen när det gör så ont bara jag gör en viss vridning utan att ens belasta på något vis eller hålla i något. Förutom ett arbete som kräver viss arbete med kroppen så har jag inte mindre belastning hemma även om den blir mer jämnt på båda sidor och variernade. Så att försöka vila handen är svårt, använder vänster mycket mer än jag trodde.
 
Nu senaste veckorna börjar jag få mer ont på nätterna och på mornarna är det bara fruktansvärt. Smärtan blir bara värre och värre så jag ger det helgen sen ringer jag vårdcentralen till veckan så dom får kolla på den och hjälpa mig att behandla det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0