Ridturer och borttagning av fallträd

Idag började jag med att fara ut på en tur tillsammans med Syster och Emma , hästarna Trixi,Docken, Knap och Harry.
Vår fina led som vi kallar "Träsket" har haft ett fallträd ivägen som vi kunnan krypa under men har med tiden börjat glida mer neråt och nu var det allt för bsvärligt att ta sig under så jag tog med en såg för att kunna ta bort den. Lite slit och arbete så fick vi bort den och nu är stigen fri igen. Härlig tur ut i solen blev det!
 
 
 
Efter så tog jag med Leon ut på en tur där vi fick fokusera på att ta det lugnt, då han kopplar ridturer ut till full fart medvetslös och blir spänd och lite för övertaggad. Senast jag var ut med han och Knappen bjöd han på två skenturer var av ena tillfället så tvär avvikte han rakt ut i sly i full fart så jag åkte på en flygtur även så min känga och socke(socken förblir förlorad). Jag/vi har kunnat rida bettlöst men efter den insidenten (och tydligen hade det hänt samma sak för Elvira som hade ridit han nån gång innan) så tog jag på både repgrimman och huvudlag med bett ifall han skulle besluta sig för att dra iväg igen eller svänga av på fel ställe. Nu idag gick det bra första biten med repgrimman sedan när vi kom bakom berget ville han dra iväg så då var jag tvungen göra förhållningar med tyglarna och varvat med att göra förhållningar med repet. Efter en bit varvade han ner och började slappna av.
 
Faith och Peyton får sin dos snö dom med.. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0