Ryttarbåge

I Lördags när jag red Knap kunde jag inte låta bli att fantiserar mig in i äventyrar, medeltids tankar. Jag vill börja träna med bla pilbåge men även påle. Vi har perfekta skogar där man kan sätta upp måltavlor och speciellt när jag rider Knap utan huvudlag, då jag har båda händerna fria fit for fight så säg och inga tyglar att tänka på. 
(lånad bild)
I lördags bröt jag mig en stadig pinne och gjorde lite rörelser medans jag red Knap, hon är helt obrydd så det känns som en bra start. 
Många på gården har samma intresse för bågskytte så det hade varit roligt att starta upp något.
Investera i båge kommer jag absolut att göra men när det beror på hur ekonomin ser ut då det kostar den del plus alla tillbehör.
Jag hitta denna ryttarbåge på http://www.bagaropilar.com , det fanns många fina modeller och massor av tillbehör.

Ryggkoger

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0