Vårkänslor, box, humör och slö

Värmen och solen medför vårkänslor, pigg i kropp och själ blir man. Börjar bli kvitt förkylningen, lite tät i näsan och hosta men i övrigt återhämtad. I Söndags tog jag och Elvira tag i att fixa boxväggen i lösdriften som vi länge planerat att göra, mycket bra blev det!
 
Till något helt annat, har blivit så förtjust i denna enkla håruppsättning så jag tom lägger upp en bild. Flätor av olika slag är standard , mest en vanlig trefläta.Testade denna rep-fläta för några veckor sedan, enkel men läcker :) och nu är jag fast.
 
Vi börjar gå mot vår, Knappen hade en svårt period förra våren då hon blev slö och små grining både mot hästar och jag. Nu är vi där igen. Mer vila, extra foder för att hjälpa pälsfällning och ingen skolning eller trickträning. Idag insåg jag att det är dags att göra lite förändringar för att hjälpa henne igenom denna period, Knappen var som en annan häst idag, mest slö och omotiverad men även lite grining, jag blev tyvärr lite grining själv för att hon var det så vi alsluta det vi gjorde och nu ligger jag här i sängen och planerar om. Tycket att mitt upplägg som jag hade förra året fungerade riktigt bra så kör på desamma nu.
 
Innan vi avsluta dagens träning så jobba vi med länga och samla traven och skolgalopp vilket ändå gick relativt bra, hon kändes lite slö men det var inte förens vi skulle trickträna som jag verkligen märkte att hon inte var med på noterna idag. Sånt som hon så lätt kan göra gick inte alls så smidigt och efter nån öving hade hon inte lust längre så vi avsluta där.  Vi fokuserar på annat ett tag nu framöver :)
Hon har bilvit duktig på att buga, idag hade hon bara en dålig dag så det gick inte lika smidigt men vi börjar vara redo för att börja med kompliment för att sedan börja med att ligga ner. Vi gör lite av varje men mest fokus ligger på att lära hon att ligga just nu.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0